10. jūnijā Rīgā notika Programmēšanas konkursa vidusskolēniem fināls, kurā piedalījās 10 komandas no dažādām Latvijas skolām. Pirmo vietu ieguva komanda, ko pārstāv skolēni no dažādām skolām – Roberts Legzdiņš no Rīgas Tehniskās koledžas, Dāvis Ērglis no Rīgas Inženierzinātņu vidusskolas un Mareks Ulmanis no Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas. Skolēni prezentēja jau izstrādātu mobilo lietotni Spotloc, kas ar mākslīgā intelekta algoritmu palīdzību atrod un iesaka vietējās izklaides iespējas, pasākumus, dabas takas un interesantas vietas atbilstoši katra lietotāja individuālajām vēlmēm. Lietotnei šobrīd ir jau vairāk nekā 1000 lietotāju.
Programmēšanas konkursa uzdevums bija iesniegt un prezentēt mācību gada laikā priekšmetā Programmēšana I vai II izstrādātu projektu, tādējādi vēršot sabiedrības uzmanību uz vērtību, ko sniedz programmēšanas apguve vidusskolā. Konkursa 1. kārtā skolēni iesūtīja īsus video par savu ideju un risinājumu. No 27 pieteikumiem tika izvēlētas 10 komandas, kas tālākai vērtēšanai iesūtīja arī risinājuma kodu un tehnisko dokumentāciju. Finālā skolēniem bija piecas minūtes laika, lai savu risinājumu prezentētu žūrijai klātienē un atbildētu uz tās jautājumiem.
Pirmās vietas ieguvēji katrs saņēma 500 eiro dāvanu karti tehnoloģiju iegādei LMT klientu centros un 10% atlaidi IT un biznesa vadības studijām Riga Business School. Otrās vietas ieguvēji katrs saņēma 350 eiro dāvanu karti, bet trešās vietas – 150 eiro dāvanu karti tehnoloģiju iegādei Tet veikalos. Jauniešus atbalstīja un 100 eiro dāvanu karti saņēma arī pirmo trīs vietu ieguvēju skolotāji.
Ieguvām jaunu pieredzi, bija lieliska iespēja pielietot prezentēšanas prasmes, satikām jaunus draugus, kā arī projekta attīstības laikā papildinājām savas programmēšanas un komandas vadības prasmes. Nākotnē dibināsim uzņēmumu, attīstīsim ideju un piesaistīsim vairāk pasākumu organizatorus mūsu aplikācijai.
Roberts Legzdiņš, Spotloc komandas dalībnieks
Otro vietu ieguva Mareks Brucis, Reinis Survila un Pēteris Teodors Skrastiņš no RTU inženierzinātņu vidusskolas ar risinājumu “Phosys”. Tas ir vienkāršs un ar plašām lietotāja iespējām aprīkots tiešsaistes fotonikas simulators, kura mērķis ir ieinteresēt un palīdzēt apgūt šo zinātnes nozari.
Trešo vietu ieguva Daniels Rudovičs, Kristers Korkls un Maksims Borovikovs no Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas ar risinājumu “Tālvadības gaismu pults”. Tā ir skatuves apgaismojuma vadības pults, kuras priekšrocības ir kompaktums, vienkārša lietotāja saskarne un gaismas avotu tālvadības iespējas.
Profesionālu sniegumu parādīja arī pārējās komandas, kas piedalījās finālā:
- Py Candles: Daļēji automatizēta saražoto sveču uzskaites sistēma ar spēju uzskaitīt produkciju pēc kategorijām un noteikt defektīvo vienību. – Kristaps Mihelsons, Ventspils Valsts 1. Ģimnāzija.
- IdeaDraw: Lietotne, kas palīdz attīstīt radošās prasmes zīmēšanā tiem, kam pietrūkst iedvesma vai koncentrēšanās spējas, lai turpinātu pilnveidot savas iemaņas. – Gundars Matīss Melderis, Pauls Odins Šmits, Sindija Īle, Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzija.
- CloudFridge: Tīmekļa lietotne, ledusskapī ievietoto produktu uzskaitei un to derīgumu termiņu inventarizācijai, ar mērķi samazināt lietotāja pārtikas atkritumu apjomu. – Dāvids Bižāns, Rīgas Valsts 1. ģimnāzija.
- Robota vadības panelis: Tīmekļa vietne, autonomu robotu vadības panelis, ar iespēju salīdzināt un analizēt mašīnmācīšanās algoritmus. – Ingus Roberts Valheims, Siguldas pilsētas vidusskola.
- Green Valley: Tīmekļa vietne vietējo ražotāju produktu reklamēšanai un sasaistei ar potenciālo klientu. – Ritvars Vjakse, Jāņa Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzija.
- Offline grafiskais kalkulators: Lietotājiem draudzīga grafiskā kalkulatora programma, kas spēj veikt matemātiskos aprēķinus bez interneta pieslēguma. – Iļja Safronovs, Iļja Volinskis, Rīgas Valsts klasiskā ģimnāzija.
- OriBot: Daudzfunkcionāls Telegram bots, palīgs ikdienā, ar plānošanas, laikapstākļu uzziņas un MI tērzēšanas funkcijām. – Timurs Jerčaks, Ivans Minajevs, Rīgas Zolitūdes ģimnāzija.
Paldies programmēšanas skolotājiem, kuri iedrošināja jauniešus piedalīties konkursā un atbalstīja viņus finālā: Natalia Karatun, Artūrs Ķempelis, Edgars Žogots, Evelīna Macijevska, Juris Erts, Tatjana Lukjanova, Vairis Caune Aija Lūse, Māra Ozola un Rolands Krumbergs.
Šādi konkursi lauž priekšstatus par to, ka programmēšana interesē tikai šauru jauniešu auditoriju, jo patiesībā tā var būt aizraujoša un interesanta – risināt jauniešiem aktuālas dažādu tematiku problēmas sabiedrībā, skolā un citur. Gan konkursam pieteiktie darbi, gan laureāti parāda, ka jauniešiem rūp rast risinājumus, domājot ārpus pieņemtajiem standartiem, tāpēc man ir patiess prieks, ka Tet ir daļa no Riga Business School rīkotā konkursa un dod jauniešiem papildu motivāciju cīnīties par balvām un parādīt savu darbu no labākās puses. Mēs esam atbalstījuši un turpināsim atbalstīt šādus jēgpilnus projektus, lai motivētu jauniešus jēgpilni apgūt STEAM priekšmetus.
Uldis Tatarčuks, Tet valdes priekšsēdētājs
LMT ekspertu komanda ar interesi un aizrautību vērtēja skolēnu Programmēšanas konkursam iesūtītos projektus. Idejas un to realizācija apliecina, ka mums aug spēcīga un talantīga jauno speciālistu paaudze, kas spēj radoši pieiet dažādām problēmsituācijām un meklēt arī netradicionālus risinājumus. Konkurss ir nozīmīgs solis radīto risinājumu prezentācijā un īstenošanā reālajā dzīvē, tomēr tikpat svarīgi, lai jaunieši neapstājas pie jau sasniegtā, bet gan turpina attīstīties, meklēt jaunus izaicinājumus, izglītoties, sadarboties ar citiem dažādu jomu speciālistiem, lai attīstītu jaunus, perspektīvus un Latvijas vārdu pasaulē nesošus projektus.
Juris Binde, LMT prezidents
Programmēšanas konkurss ir viena no iniciatīvām, ar kuras palīdzību Riga Business School kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienība kopā ar Izglītības un zinātnes ministriju, Ekonomikas ministriju, kā arī LMT un Tet atbalstu vēlas programmēšanas jomai piesaistīt vēl vairāk jauniešu un stiprināt tehnoloģiju apguvi ne tikai augstākajā izglītībā, bet arī skolās.
Pasākuma ierakstu var skatīt Riga Business School Facebook lapā.